هلال من
نهضت پیشاهنگان جمعیت هلال احمر(شهرستان اصفهان)

ارسال در تاريخ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:, توسط scout

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:گره,کفش,بند کفش, توسط scout

سلام بر دوستان خوبم!

امروز یک فایلpdfآموزش چوب بندی واستون گذاشتم که امیدوارم لذت ببرید!

نظر هم فراموش نشه!

لینک در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 2 فروردين 1392برچسب:چوب بندی,گره,آموزش,پیشاهنگی,پیشاهنگ,نوار طلایی,گام, توسط scout

 

 

 

 

 

 

 

ارسال در تاريخ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, توسط scout

علامت دهي براي درخواست كمك

مثل تمامی مهارت های زنده مانی دیگر که باید قبل از قرار گرفتن در شرایط بقا بیاموزید ، علامت دهی برای درخواست کمک نیز می بایست قبل از این که به آن نیاز پیدا کنید فرا گرفته شود.

 

شرایطی وجود دارد که شما برای نجات خود ناگزیرید که از ارسال علامت درخواست کمک استفاده نمایید تا توسط آن بتوانید فرد یا افرادی را که در دوردست قرار دارند را از وجود خود آگاه سازید. در صورتی که شما دو روش ارتباطی رادیویی (تلفن همراه ، بیسیم ، ...) و صوتی(سوت ، ...) را در اختیار نداشته باشید اساسا مجبور به استفاده از سیگنالهای بصری هستید. بسته به وضعیت شما و همچنین مواد در دسترس ، شما می توانید با استفاده از چراغ قوه یا هدلامپ ، آینه ، آتش ، دود ، منور و روش های مشابه اقدام به ارسال سیگنال کمک کنید. 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, توسط scout

 

 
ساختمان قطب نماي M1


1 – دستگيره يا شصتي : حلقه اي است كه در انتهاي قطب نما قرار دارد و براي نگهداشتن قطب نما به حالت تراز در موقع استفاده بكار مي رود.

2 – درب قطب نما : درپوشي است آلومينيومي كه در وسط آن تار موئي قرار دارد و كاربرد تارموئي مانند مگسك اسلحه است و دو سر تار موئي دو نقطه فسفري (شبنما) وجود دارد و در موقع كار شبانه از آن استفاده مي شود .در حاشيه درب قطب نما خط كشي تعبيه شده است و بر اساس مقياس 000/50 : 1 بر مبناي كيلومتر مدرج شده است.

3 – تيغه نشانه روي و عدسي چشمي : تيغه ايست كه بالاي آن شكاف كوچكي همانند شكاف درجه اسلحه است و با زاويه 45 درجه نسبت به صفحه مدرج قرار ميگيرد و در موقع گرا گرفتن با كمك تار موئي بكار مي رود. در اين حال توسط عدسي چشمي كه در وسط تيغه تعبيه شده اعداد مربوط به گراي هدف نشانه روي شده قرائت مي شود. خواباندن تيغه بر روي صفحه قطب نما سبب قفل شدن صفحه مدرج مي شود



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 اسفند 1391برچسب:, توسط scout

افتن جهت‌های جغرافیایی را جهت‌یابی گویند. جهت‌یابی در بسیاری از موارد کاربرد دارد. برای نمونه وقتی در کوهستان، جنگل، دشت یا بیابان گم شده باشید، با دانستن جهت‌های جغرافیایی، می‌توانید به مکان مورد نظرتان برسید. یکی از استفاده‌های مسلمانان از جهت‌یابی، یافتن قبله برای نماز خواندن و ذبح حیوانات است. کوهنوردان، نظامیان، جنگل‌بانان و ... 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, توسط scout

صفحه قبل 1 صفحه بعد